Dingen die ik wil hebben gedaan in mijn leven

juni 03, 2012

112097478194771847onxr4kugc_large 



Ik ben altijd een dromer geweest. In mijn fantasie bedacht ik de grootste verhalen over wat ik allemaal wil doen, maar dat komt er allemaal nooit van terecht. Ik denk groot, maar ik durf het uiteindelijk toch niet te doen, of ben te lui om me er toe te zetten. Dus heb ik een tijdje geleden voor mijzelf op een rijtje gezet wat ik allemaal wil doen met mijn leven. Ik wil er zoveel mogelijk uithalen, zodat ik later, als ik oud ben, met een tevreden blik terug kan kijken.


Dingen die ik wil hebben gedaan in mijn leven:

* Veel reizen hebben gemaakt, ook naar niet westerse landen, waar ze een andere cultuur hebben dan hier. Landen waar de mensen zich in de loop der tijd anders hebben ontwikkeld. Naar Afrika of Azië gaan lijkt mij bijvoorbeeld geweldig!

Tumblr_lxpd4vjilf1qadar8o1_500_large

* Trouwen. Tegenwoordig hoor ik steeds meer mensen die liever niet trouwen, al dat gedoe. Daar komen alleen maar scheidingen uit voort. Maar ik vind trouwen juist iets heel moois. Je beloofd het persoon waar van je houdt, dat je er voor altijd zal zijn. Ik zie het niet als iets wat je verplicht om tijd met elkaar door te brengen, maar om juist een speciale band met iemand te hebben, die je met niemand anders hebt. Die band is natuurlijk niet materieel, maar ik vind het erbij horen. Ik ben ook heel erg benieuwd wie dat persoon zal zijn! Of ik diegene al ken, of hoe ik hem zal leren kennen? Een hele reis die ik nog zal gaan maken!


* Opvoeden. Ook over dit onderwerp hoor ik heel veel mensen zeggen dat ze het niet van plan zijn, maar ik ben het juist héél erg van plan. Ik heb altijd van kinderen gehouden, en het lijkt mij echt geweldig om moeder te zijn. Om een persoon op deze wereld te zetten, en dat persoon alles te leren over het leven. Hoe je met elkaar om moet gaan, hoe je loopt, hoe je praat, enz.

Tumblr_likpyoz9m81qin21ao1_500_large_large

*  Studeren. Ik wil over 2 jaar, als alles goed gaat, heel graag naar de universiteit. Ik zit nu in 4 gymnasium, en ga na de zomervakantie naar de 5e klas, dus de tijd begint eraan te komen. Ik ben nu al bezig om SE's te maken, en dat zal het aankomende jaar wel zo doorgaan. Ik weet al dat ik sowieso in Leiden wil gaan studeren, maar wat, daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik zit op het moment te twijfelen tussen Geschiedenis, wat ik al best een tijdje wil, en Politicologie, wat mij ook heel interessant lijkt!

241314036_large 
 
* Deze wereld een stukje beter maken. Ik weet dat dit echt een heel erg cliché is om te zeggen, maar ik meen het wel echt. Het lijkt mij super om na mijn pensioen, als ik anders toch alleen maar hier zat, een beetje naar de geraniums te kijken, ergens op de wereld mensen te helpen. Is het door een school te bouwen en daar de kinderen les te geven, is het om een krottenwijk op te knappen, dat maakt mij niet zoveel uit. Maar ik wil graag mensen helpen, zodat zij het ook zo goed kunnen hebben als wij hier in het westen. Zo, dat was even een miss-verkiezings-speech :)

Tumblr_m2c04f8yjw1r4ddk3o1_500_large 

* Oma worden. Lijkt mij vanzelfsprekend. Lekker met mijn man, kinderen en kleinkinderen een dagje naar het strand bijvoorbeeld. Of iets anders leuks.

Dh4ju1_large 

* Genieten.

Nn9owj5ugcefzj22vhmz9mnqjskrsxb7_large

You Might Also Like

1 reacties

  1. Ik kom net voor het eerst op je blog. Wat een leuke post. Ik herken het zelf heel erg: het is lastig om te bepalen wat je allemaal gaat doen (vooral studie heb ik een tijd over zitten twijfelen). Het is belangrijk dat je ervoor gaat en in je hoofd blijft houden wat je zéker nog eens wilt doen, zodat je dat niet over het hoofd ziet. En inderdaad; enjoy life!

    Liefs, Rowan

    BeantwoordenVerwijderen

Popular Posts

Subscribe