MIjn favoriete serie's, en waarom je ze moet kijken!

november 07, 2014

Vroeger keek ik altijd veel televisie. Als ik 's ochtends vroeg wakker was, en ik moest wachten op mijn ouders tot we konden gaan ontbijten, als ik thuis kwam van school, altijd. Ik keek eigenlijk alles wat er maar langskwam, ook al vond ik het misschien helemaal geen leuk programma.

Sinds een paar jaar kijk ik eigenlijk helemaal geen televisie meer. Voor mijn leeftijd is er nog maar weinig écht leuks overdag, en beginnen de meeste programma's die de moeite waard zijn, zoals De Wereld Draait Door, Expeditie Robinson, Wie Is De Mol, pas 's avonds. Nu heb ik sinds een paar maanden een Netflix-abonnement, en dit verandert de zaak: ik kijk véél meer televisie series, en mijn favorieten zal ik vandaag met jullie delen!


1. Orange is the new black
Piper Chapman heeft een criminele achtergrond. In haar tussenjaar heeft zij haar toenmalige vriendin Alex geholpen met drugsgeld de grens over smokkelen. Hiervoor is zij jaren nadien opgepakt, en moet nu de gevangenis in! Piper is helaas totáál niet het gevangenis type, en moet haar best doen om zich aan te passen aan de wereld van de vrouwengevangenissen, die soms best hard kan zijn! Een hele leuke serie, waar de eerste twee seizoenen van te zien zijn op Netflix! Seizoen 3 komt uit in Juni 2015, en ík kan in ieder geval niet wachten!


2. Vampire Diaries
Elena Gilbert woont al haar hele leven in Mystic Falls, een plaatsje waar eigenlijk nooit wat gebeurd. Tot op een dag Stefan en Damon Salvatore naar het rustieke dorpje komen, en hiermee een hele hoop onheil en gevaar met zich meebrengen! Vampiers, weerwolven, heksen, alle wezens waar jij vroeger (en misschien nog steeds?) bang voor was, komen hier voor! Enorm spannend, en daarom ook enorm spannend! Zelf ben ik bij seizoen 4, en seizoen 7 is op het moment in de maak!


3. Game of Thrones
Een serie waar we denk ik allemaal wel van gehoord hebben, en zo'n 95% van de mensen ook wel gezien heeft! Een serie over een andere wereld met draken & ridders, een kijkje terug in het verleden eigenlijk, maar dan fictief! Oftewel, de twee dingen die ik leuk vind: geschiedenis & verhalen! Zeker een aanrader! Tip: de eerste paar afleveringen zijn een beetje onbegrijpelijk, maar vanaf aflevering 5 begint het steeds duidelijker en dus leuker te worden! Deze serie is niet te zien op Netflix, dus zul je een andere manier moeten vinden om dit te kijken, hier zijn enorm veel sites voor, gewoon even op Google intypen 'Game of Thrones online'! 
4. Grey's Anatomy
Mijn favoriete serie aller tijde! Een hele normale serie over een ziekenhuis en zijn personeel. Het goede aan deze serie vind ik dat de medische kant enorm goed wordt afgewisseld met de "emotionele" kant! Het is niet zo'n irritante meisjes serie waar het alleen maar gaat over de gevoelens en persoonlijke momenten van de hoofdpersonages, maar in dit geval leer je ook nog een heleboel over de medische wereld, twee vliegen in één klap!

You Might Also Like

2 reacties

  1. OITNB moet ik ook weer gaan kijken! Ik ben ergens bij seizoen 2 gestopt. Ik wacht nu op nieuwe afleveringen van Pretty Little Liars.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahh leuk zeg! Game of Thrones lijkt me echt gaaf! Nu weet ik dat ik in ieder geval tot aflevering 5 door moet kijken :)

    BeantwoordenVerwijderen

Popular Posts

Subscribe